Saturday, February 17, 2007

Linda Goodman Horoscope For Love In February

Der Fremde und die Einheit

At one point in Dostoevsky's The Brothers Karamazov "(Part 2, Book 2 d), the memoirs of the monk Zosima, reports of these (mediated by the spring Aleschas) of the visit of a mysterious stranger in his youth. The stranger told Others of a human organization that touches on a point that is 130 years after Dostoyevsky's novel for the age of "globalization" of timeliness:

"[...] One day everybody is yes then to separate his personality as possible, everyone wants to find in himself the fullness of life, and this is the result of all his efforts made to obtain the fullness of life, but unquestioned suicide. For instead of complete unfolding of their lives, they fall into total isolation. pulls in our century to everyone back in his cave, everyone moves away from the other, hides himself and what he does, and ends with daß er selber von den Menschen zurückgestoßen wird und selber die Menschen von sich zurückstößt. Er sammelt für sich, in Einsamkeit lebend, Reichtümer und denkt: 'Wie mächtig bin ich jetzt, und wie bin ich vor Mangel geschützt!' Er weiß aber nicht, der Tor, daß, je mehr er Reichtümer ansammelt, er nur um so tiefer in die selbstmörderische Kraftlosigkeit versinkt. Denn er gewöhnte sich ja daran, auf sich allein alle Hoffnungen zu setzen: Von dem Ganzen sonderte er sich ab als Einzelwesen, er gewöhnte seine Seele daran, nicht an die Hilfe von Menschen zu glauben, nicht an die Menschen und an die Menschheit, und nur darum zu zittern, sein Geld und die von ihm erworbenen Rechte möchten verfallen. Allüberall beginnt jetzt der Menschengeist in lächerleicher Weise zu verkennen, daß die tatsächliche Sicherstellung der Person nicht in ihrer vereinzelten persönlichen Anstrengung sich gründen kann, vielmehr nur in der Einheit aller Menschen."



0 comments:

Post a Comment